O szkoleniu

50% czasu szkolenia to szczegółowe omówienie tematu i dobrych praktyk
50% praktyczne warsztaty

Sprzedaż jakichkolwiek produktów czy usług dla przemysłu wymaga dużego zaangażowania zarówno ze strony sprzedawców jak i kupujących. Specyfikacja wielu branż dyktuje indywidualne warunki, w których sprzedawcy, inżynierowie sprzedaży oraz specjaliści ds. handlu musza się sprawnie poruszać.

  • Jak rozmawiać z inżynierami i menedżerami technicznymi oraz produkcyjnymi
  • Jakie kanały sprzedaży są najskuteczniejsze w jakich branżach
  • Rzeczywiste case studies z polskiego oraz światowego przemysłu 
  • Postępowania przetargowe i przedprzetargowe

Eksperci BalticBerg świadczą usługi doradcze i szkoleniowe dla przemysłu. Pomagają firmom produkcyjnym, wydobywczym i transportowym w doskonaleniu zarządzania operacyjnego w obszarze utrzymania ruchu, produkcji, logistyki oraz systemów IT. Posiadają wieloletnie doświadczenie operacyjne i doradcze.

Nasi eksperci przygotowali przekrojowy trzydniowy program szkolenia dla profesjonalistów zajmujących się sprzedażą oraz organizacją sprzedaży dla przemysłu. Eksperci BalticBerg przedstawią wiele tematów związanych z nowoczesną sprzedażą dla przemysłu. Szkolenie obejmuje ponad 20 kluczowych zagadnień z obszaru sprzedaży dla przemysłu oraz 6 bardzo wartościowych warsztatów.

Bogaty program szkolenia ma charakter przekrojowy. Został zrealizowany w kilkunastu firmach w Polsce i za granicą w formula dedykowanej (zamkniętej).

Dowiedzą się Państwo czego oczekują inżynierowie i menedżerowie techniczni oraz produkcyjni od profesjonalnego sprzedawcy oraz jak zorganizować cykl sprzedażowy by obroty wzrosły. Wyjaśnimy czym sprzedaż produktów różni się od sprzedaży usług i jak dobrze współpracować w zespole sprzedażowym. Poznają Państwo metody jak prezentować produkty i usługi na konferencjach, targach oraz podczas spotkań biznesowych. Kim w dzisiejszych czasach jest sprzedawca – czy na pewno tylko handlowcem? Jak efektywnie wykorzystywać systemy CRM? Jak planować pracę sprzedawców? Na te i wiele innych pytań poznają Państwo odpowiedzi w czasie naszego szkolenia. W trakcie praktycznych warsztatów przećwiczycie Państwo mierzenie i analizę efektywności sprzedaży oraz prognozowanie sprzedaży – jak sprawić, aby było realne i jednocześnie zaspokajało nasze oczekiwania? Podczas tego szkolenia każdy zainteresowany tematyką sprzedaży w przemyśle znajdzie coś dla siebie i swojej organizacji.


Program szkolenia

Dzień 1.

1. Wprowadzenie do nowoczesnej sprzedaży w przemyśle

m.in.: Czym jest Sprzedaż w dzisiejszym ujęciu? Co należy rozumieć przez sprzedaż efektywną? Zrozumieć oczekiwania Klienta, Klient przemysłowy wczoraj i dziś

Warsztat praktyczny: Sprzedaż efektywna z każdym Klientem

2. Rola sprzedawcy w efektywnej organizacji

m.in.: Kim w dzisiejszych czasach jest sprzedawca – czy na pewno tylko handlowcem? Marketing i sprzedaż w jednej linii – narzędzia marketingowe w naszych rękach, Jak planować pracę sprzedawców? Jak dobrze współpracować w zespole sprzedażowym? Jak efektywnie wykorzystywać systemy CRM?

Warsztat praktyczny: Organizacja pracy zespoły sprzedażowego

Dzień 2.

1. Skuteczny cykl sprzedaży

m.in.: Czy sprzedaż produktów różni się od sprzedaży usług? Jakie kanały sprzedaży są najskuteczniejsze w jakich branżach? Cykl sprzedaży i jego parametry, Doskonalenie cyklu sprzedażowego

Warsztat praktyczny: Ocena i doskonalenie cyklu sprzedażowego – praca na rzeczywistych case studies

2. Sprzedaż dla produkcji, utrzymania ruchu, działów technologicznych

m.in.: Jak rozmawiać z inżynierami i menedżerami technicznymi oraz produkcyjnymi, by nasza sprzedaż była skuteczna? Budowanie relacji z przemysłem, Specjalności sprzedawców, Strategia rynkowa i jej praktyczne zastosowanie, Opracowywanie ofert dla przemysłu, Jak prezentować produkty i usługi na konferencjach, targach oraz podczas spotkań biznesowych?

Warsztat praktyczny: Opracowywanie oferty dla przemysłu – praca na rzeczywistych case studies

Dzień 3.

 1. Skuteczne zamykanie procesu sprzedażowego

m.in.: Studium zachowań Klientów, Przyspieszanie procesu sprzedażowego – jak możemy tego dokonać tak, by na tym nie stracić? Promocje i rabaty – nasz wróg czy przyjaciel? Rejestrowanie działań sprzedażowych, Negocjacje z Klientami

Warsztat praktyczny: Role Play – Negocjacje z Klientem

2. Mierzenie i analiza

m.in.: Jak możemy mierzyć efektywność sprzedaży? Wskaźniki KPI dla sprzedaży produktów i usług, Prognozowanie sprzedaży – jak sprawić, aby było realne i jednocześnie zaspokajało nasze oczekiwania? Wprowadzenie do budowania systemów motywacyjnych dla kadr sprzedażowych, Audyty działów sprzedażowych

Warsztat praktyczny: Analiza efektywności sprzedaży i opracowywanie rekomendacji

3. Podsumowanie i dyskusja otwarta


Cena szkolenia

Ceny szkoleń zamkniętych są ustalane indywidualnie na podstawie zakresu dostosowanego do oczekiwań Klienta.

Prosimy o kontakt.

Tel.: +48 22 20 35 440

E-mail: info@balticberg.com

W przypadku jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.

Co obejmuje cena szkolenia?

Cena szkolenia obejmuje profesjonalnie przygotowane materiały szkoleniowe w postaci prezentacji multimedialnych, przykładowej dokumentacji oraz opisanych studiów przypadków oraz certyfikaty BalticBerg Institute (zgodne z certyfikacją European MMP).


Szkolenia otwarte prowadzi Pan Arkadiusz Burnos

Arkadiusz Burnos

ABurnosEkspert w zakresie zarządzania operacjami w firmach produkcyjnych, wydobywczych i transportowych. Z BalticBerg Consulting związany od 2008 roku. W ramach specjalizacji ukierunkowany na integrację działów produkcyjnych i technicznych. Ekspert w zakresie zarządzania działami technicznymi oraz utrzymaniem ruchu. Uczestniczył w licznych projektach ukierunkowanych na rozwój oraz doskonalenie zarządzania operacyjnego. Regularnie przyjmuje rolę konsultanta/eksperta w projektach związanych z procesami produkcyjnymi oraz wspierającymi produkcję. Kierował projektami w wielu lokalizacjach Europy Zachodniej i Środkowej. Posiada doświadczenie zawodowe oraz doradcze m.in. w następujących firmach: Vergalle NV (Belgia), Bentley Systems (USA / Irlandia / Polska), Indesit (Włochy / Polska), Poult (Francja / Polska), ANIMEX S.A. (Polska), BALTRADER Schifffahrt Hamburg (Niemcy / Dania / Islandia), CERN (Szwajcaria / Francja). Między innymi jest menedżerem projektu prowadzonego przez BalticBerg Consulting w Europejskim Centrum Badań Nuklearnych w Genewie (CERN), gdzie znajduje się Wielki Zderzacz Hadronów (LHC) nazywany ze względu na swoje rozmiary (ponad 27 km długości) największą maszyną świata. Projekt związany jest z doskonaleniem systemu zarządzania technicznego oraz wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających te działania.Posiada doświadczenie w doskonaleniu działań operacyjnych. Na co dzień wykorzystuje narzędzia mapowania procesów oraz projektuje procesy i ich przemiany. Realizował projekty w środowisku różnych metodologii i strategii, między innymi Lean Manufacturing, Six = Sigma, TQM. Posiada szerokie doświadczenie w wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi w obszarach zarządzania technicznego, między innymi: RCM (Reliability Centered Maintenance), TPM (Total Productive Maintenance), RBM (Risk Based Maintenance), CBM (Condition Based Maintenance). Posiada szerokie doświadczenie we wdrażaniu i wykorzystaniu wielu narzędzi analitycznych i operacyjnych, m.in.: RCA/RCFA, FMEA, FMECA, FTA, 5S, RBI, Performance Measurement Systems, Autonomous Maintenance, KAN BAN, Kaizen, ANDON, PMO oraz systemów
ERP/CMMS/EAM – m.in. SAP, INFOR EAM, IFS, MAXIMO.


Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie połączone z warsztatami zaprojektowane zostało z myślą o osobach pracujących w działach sprzedaży firm oferujących produkty i usługi dla przemysłu. Zachęcamy do udziału przede wszystkim:

Prezesów i wiceprezesów firm handlowych, produkcyjnych i transportowych

Dyrektorów i kierowników sprzedaży

Dyrektorów ds. rozwoju

Dyrektorów handlowych

Pracowników działów sprzedaży: Inżynierów Sprzedaży, Sprzedawców, Handlowców

Specjalistów ds. technicznych w firmach handlowych